Què és el Ple?
És la reunió de tots els regidors i regidores, convocats per l’alcalde per discutir i aprovar els assumptes de la seva competència. Hi ha d’assistir el secretari i l’interventor. Com que són reunions públiques, també poden assistir-hi veïns.
Qui forma part del Ple?
El Ple està format pels 9 regidors i regidores de la Corporació. Sis d’aquests regidors formen part de l’equip de govern de Sumem x Portbou i els altres tres formen part del grup municipal ARA Portbou, que està a l’oposició.
- Gael Rodríguez Garrido, alcalde (Sumem x Portbou)
- Rafael Diaz Ruiz, primer tinent d’alcalde (Sumem x Portbou)
- Mònica Diaz Piferrer, segona tinenta d’alcalde (Sumem x Portbou)
- Cristina Gracia Reboso, tercera tinenta d’alcalde (Sumem x Portbou)
- Alicia Victoria Gonzalez Bosch (Sumem x Portbou)
- José Antonio Vega Cané (Sumem x Portbou)
- Xavier Barranco Angulo (ARA Portbou)
- Natalia Torres Comas (ARA Portbou)
- Sebastián David Peix Ariza (ARA Portbou)
Quines són les competències del Ple?
Entre altres, té les següents competències:
- El control i la fiscalització dels òrgans de govern.
- Els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals; alteracions del terme municipal; creació o supressió de municipis i de les entitats locals d’àmbit territorial inferior a aquest; creació d’òrgans desconcentrats; alteració de la capitalitat del municipi i canvi de nom d’aquest o de les entitats, o adopció o modificació de la seva bandera, ensenya o escut.
- L’aprovació inicial del planejament general i l’aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d’ordenació establerts en la legislació urbanística, així com els convenis que tinguin per objecte l’alteració de qualsevol dels referits instruments.
- L’aprovació del reglament orgànic i de les ordenances.
- La determinació dels recursos propis de caràcter tributari; l’aprovació i la modificació dels pressupostos; la disposició de despeses en matèria de la seva competència i l’aprovació dels comptes, tot això d’acord amb el que disposa el TRLHL.
- L’aprovació de les formes de gestió dels serveis i dels expedients de municipalització.
- L’acceptació de la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
- El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i administracions públiques.
- L’aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, la fixació de la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i règim del personal eventual.
- L’alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
- Altres competències que hagin de correspondre al ple perquè la seva aprovació exigeix una majoria especial.
Feu clic aquí per veure les competències del Ple que es van delegar a la Junta de Govern, segons consta a l’acord de 5 de juliol de 2023.
Calendari de les sessions ordinàries de Ple
Tal com es va acordar el 5 de juliol de 2023, hi haurà sessió ordinària de Ple el tercer dimecres del segon mes de cada trimestre natural, és a dir, dels mesos de febrer, maig, agost i novembre a les 18h al saló de sessions de l’Ajuntament.
A causa de les vacances d’estiu, la sessió corresponent al mes d’agost podrà celebrar-se el tercer dimecres del mes següent, a la mateixa hora.