El Ple municipal

Què és el Ple?

És la reunió de tots els regidors i regidores, convocats per l’alcalde per discutir i aprovar els assumptes de la seva competència. Hi ha d’assistir el secretari i l’interventor. Com que són reunions públiques, també poden assistir-hi veïns.

Qui forma part del Ple?

El Ple està format pels 9 regidors i regidores de la Corporació. Sis d’aquests regidors formen part de l’equip de govern de Sumem x Portbou i els altres tres formen part del grup municipal ARA Portbou, que està a l’oposició.

  • Gael Rodríguez Garrido, alcalde (Sumem x Portbou)
  • Rafael Diaz Ruiz, primer tinent d’alcalde (Sumem x Portbou)
  • Mònica Diaz Piferrer, segona tinenta d’alcalde (Sumem x Portbou)
  • Cristina Gracia Reboso, tercera tinenta d’alcalde (Sumem x Portbou)
  • Alicia Victoria Gonzalez Bosch (Sumem x Portbou)
  • José Antonio Vega Cané (Sumem x Portbou)
  • Xavier Barranco Angulo (ARA Portbou)
  • Natalia Torres Comas (ARA Portbou)
  • Sebastián David Peix Ariza (ARA Portbou)

Quines són les competències del Ple?

Entre altres, té les següents competències:

  • El control i la fiscalització dels òrgans de govern.
  • Els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals; alteracions del terme municipal; creació o supressió de municipis i de les entitats locals d’àmbit territorial inferior a aquest; creació d’òrgans desconcentrats; alteració de la capitalitat del municipi i canvi de nom d’aquest o de les entitats, o adopció o modificació de la seva bandera, ensenya o escut.
  • L’aprovació inicial del planejament general i l’aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d’ordenació establerts en la legislació urbanística, així com els convenis que tinguin per objecte l’alteració de qualsevol dels referits instruments.
  • L’aprovació del reglament orgànic i de les ordenances.
  • La determinació dels recursos propis de caràcter tributari; l’aprovació i la modificació dels pressupostos; la disposició de despeses en matèria de la seva competència i l’aprovació dels comptes, tot això d’acord amb el que disposa el TRLHL.
  • L’aprovació de les formes de gestió dels serveis i dels expedients de municipalització.
  • L’acceptació de la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
  • El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i administracions públiques.
  • L’aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, la fixació de la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i règim del personal eventual.
  • L’alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
  • Altres competències que hagin de correspondre al ple perquè la seva aprovació exigeix una majoria especial.

Feu clic aquí per veure les competències del Ple que es van delegar a la Junta de Govern, segons consta a l’acord de 5 de juliol de 2023.

Calendari de les sessions ordinàries de Ple

Tal com es va acordar el 18 de setembre de 2024, hi haurà sessió ordinària de Ple el tercer dimarts del segon mes de cada trimestre natural, és a dir, dels mesos de febrer, maig, agost i novembre a les 19h al saló de sessions de l’Ajuntament.

A causa de les vacances d’estiu, la sessió corresponent al mes d’agost podrà celebrar-se el tercer dimarts del mes següent, a la mateixa hora.